Przenoszenie ustawień komputera (zasady grupy)
Za administrację systemem Windows odpowiedzialna jest przystawka Zasady grupy. Zawiera ona szereg opcji administracyjnych. Każdy administrator powinien dokładnie skonfigurować ustawienia dla innych użytkowników poprzez Zasady grupy. W ten sposób możesz np. wyłączyć funkcję Autoodtwarzania, zmienić interfejs logowania na klasyczny, zabronić dostępu do Panelu sterowania, Edytora rejestru itp. Aby uruchomić Zasady grupy musisz kliknąć na ikonę Uruchom w menu Start, po czym w pole Uruchamianie wpisać gpedit.msc. Narzędzie dostępne jest tylko w Windows XP Professional, użytkownicy Home muszą ręcznie w rejestrze dostosować Windows.
Konfiguracja z osobna każdego komputera w sieci, jest dość pracochłonna. Istnieje sposób na przeniesienie wszystkich ustawień na inną maszynę poprzez podmianę pliku.
- Otwórz folder C:\WINDOWS\system32\GroupPolicy\User. Folder GroupPolicy jest folderem ukrytym.
- Skopiuj na dyskietkę znajdujący się tam plik Registry.pol.
- Podmień plik Registry.pol na innym komputerze, którego „konfiguracji” chcesz dokonać.
Spis treści: Przenoszenie ustawień komputera (zasady grupy)
Słowa kluczowe: registry pol