0
Opublikowano 22 lipca 2020 w Portal komputerowy » Wiadomości » Internet » Hurtownia internetowa – jak i gdzie ją założyć?
 
 

Hurtownia internetowa – jak i gdzie ją założyć?



Jeżeli od kilku lat z powodzeniem prowadzisz sklep internetowy, kolejnym krokiem w rozwoju może być założenie własnej hurtowni internetowej. Dzięki temu wykorzystasz zdobyte w prowadzeniu działalności biznesowe kontakty i doświadczenie, pomnożysz zyski i będziesz mógł oferować niższą cenę jednostkową dla odbiorców. Wiele osób obawia się jednak, że założenie własnej hurtowni jest trudne i kosztowne. Niekoniecznie! Wyjaśniamy, jaka powinna być platforma B2B to prowadzenia hurtowni i w jaki sposób rozpocząć współpracę z partnerami biznesowymi.

Wysokiej jakości produkty kluczem do sukcesu Twojej firmy

Truizmem będzie stwierdzenie, że podstawą sukcesu każdej hurtowni internetowej powinny być dobre produkty w cenach adekwatnych do ich jakości. Powinniśmy zawsze oferować wyłącznie takie artykuły, z których sami chętnie byśmy (w zależności od potrzeb) skorzystali, które bez obaw polecilibyśmy swoim najbliższym. Jeżeli sam nie wierzysz w swój produkt, dlaczego klient miałby go kupić? Nawet jeśli go zamówi, to po odkryciu niedoróbek trwale zrazi się do Twojej hurtowni i będzie odradzał ją znajomym. Jeżeli jednak masz produkty, z których jesteś dumny, to platforma B2B umożliwi Ci promowanie ich znacznie szybciej i wygodniej niż ma to miejsce w przypadku sklepu detalicznego.

Jak zadbać o organizację hurtowni internetowej?

Niestety, nawet najlepsze produkty nie wystarczą, jeżeli nie zadbasz o dobrą organizację pracy w swojej hurtowni. Odpowiednie zarządzanie procesami – od przygotowania oferty, przez przyjęcie zamówienia od klienta biznesowego po dostawę towaru zadecyduje ostatecznie o tym, czy Twoja hurtownia pozwoli Ci czerpać znaczące zyski ze sprzedaży. Z tego powodu tak ważny jest wybór odpowiedniej platformy B2B. Korzystając z podobnych hurtowni jako klient lub kontrahent, zapewne zwracasz uwagę przede wszystkim na wygląd i wygodę użytkowania. Sama strona internetowa hurtowni to jednak zaledwie niewielka część informatycznego systemu, który umożliwia jej ciągłość działania.

Jak wybrać platformę internetową do obsługi hurtowni?

Wybór odpowiedniego oprogramowania ma kluczowe znaczenie dla sprawnego, niezakłóconego i efektywnego realizowania zamówień. Z tego powodu wybierając platformę internetową do obsługi hurtowni nigdy nie należy kierować się wyłącznie kryterium najniższej ceny. Oczywiście, nie oznacza to, że powinniśmy od razu wybierać najdroższe rozwiązanie – jest oczywiste, że koszty utrzymania hurtowni internetowej muszą być umiarkowane, by mogła na siebie zarobić. Jednocześnie jednak najważniejsza jest niezawodność – nie możesz obawiać się, że w momencie, gdy właśnie uruchomiłeś dawno zapowiadaną promocję, system po prostu przestanie działać. Bardzo ważna jest także integracja z różnymi systemami płatności, firmami kurierskimi, a także narzędziami Google Analitics.

Dropshipping – wygodny sposób, by założyć własną hurtownię internetową

Najprostszym i najwygodniejszym sposobem na to, by założyć własną hurtownię internetową jest dropshipping – w tym modelu działa na przykład dostępna także w języku polskim platforma sprzedażowa CStore. Działając w tym modelu Sprzedawca nie zajmuje się magazynowaniem produktów, nie muszą one trafiać do jego rąk. Po prostu promuje on ofertę wybranych producentów. Gdy klient złoży zamówienie, produkt trafia bezpośrednio od wytwórcy do odbiorcy, nie przechodząc przez sklep. To znacznie skraca i upraszcza cały proces dostawy. Przedsiębiorca nie ponosi kosztów magazynowania produktów, dlatego może obniżyć ceny i efektywniej konkurować z innymi co pozwala mu być bardziej konkurencyjny!

Spis treści: Hurtownia internetowa – jak i gdzie ją założyć?

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

makensis
 
Od 2006 roku Redaktor Naczelny oraz Administrator Tweaks.pl Autor dwóch książek o systemach operacyjnych, szeregu publikacji i porad odnośnie użytkowania komputera. Absolwent Wydziału Elektroniki. Z zamiłowania informatyk, pozycjoner i podróżnik.