Kurs pozycjonowania dla początkujących – od Marty Gryszko
Podstawowy kurs z pozycjonowania od Marty Gryszko to ebook, na który warto zwrócić uwagę jeśli chcemy zacząć promować się w sieci, a dopiero wkraczamy w świat e-commerce i e-marketingu. Materiał skierowany jest przede wszystkim do osób, które rozpoczynają swoją przygodę z pozycjonowaniem stron, jednak nawet i ci, którzy już jakiś czas „siedzą w branży” znajdą tam coś dla siebie.
Całość kursu dostępnego pod adresem lexy.com.pl składa się ze 120 stron, na których umieszczona została maksymalna ilość wiedzy pozwalająca na zwiększenie widoczności serwisu w sieci. Kurs składa się z 7 rozdziałów, które pomogą Ci skutecznie wdrożyć się świat pozycjonowania i wyjaśnią kluczowe pojęcia oraz zasady SEO. Każdy z rozdziałów szczegółowo omawia wybrany temat i kończy się praktycznym zadaniem, które pozwala na utrwalenie wiedzy, a przede wszystkim pozwala na natychmiastowe rozpoczęcie prac nad pozycjonowaniem swojego serwisu.
Kurs składa się z 7 rozdziałów, o to one wraz z ich krótkim omówieniem:
Rozdział 1: Dobór słów kluczowych
Jak pisze autorka, Marta Gryszko (znana w branży jako Lexy):
„Pierwszym etapem pozycjonowania, od którego w największej mierze zależą efekty pracy nad stroną, jest dobór odpowiednich słów kluczowych.”
Rozdział ten zawiera szczegółowe informacje na temat tego, gdzie wyszukiwać słowa kluczowe, jak tworzyć ich listy oraz jak wybierać takie słowa, aby przynosiły nam największe efekty. Informacje zawarte w tym rozdziale pomogą Ci na skuteczne dobranie słów kluczowych, a także zweryfikować ten wybór za pomocą testowej kampanii Google AdWords.
Rozdział 2: Optymalizacja strony
Optymalizacja strony to rozdział, który podzielony został przez autorkę na 2 części. Pierwsza z nich poświęcona została optymalizacji kodu serwisu, a druga skupia się na dostarczeniu oraz optymalizacji treści dla robotów wyszukiwarek.
Aby ułatwić zrozumienie poszczególnych aspektów, rozdział ten w całości omówiony został na działającym serwisie internetowym, co ułatwia zrozumienie najważniejszych aspektów optymalizacji serwisu oraz ich wdrożenie we własnym zakresie.
Rozdział 3: Linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne jest niezwykle ważne podczas pozycjonowania, najpewniej z uwagi na to autorka postanowiła poświęcić temu elementowi osobny rozdział w swoim kursie. Dowiesz się tutaj jak działają roboty wyszukiwarek, jak poruszają się po stronie oraz jak zadbać dostępność swoich podstron dla robotów wyszukiwarek.
Rozdział 4: Metody pozyskiwania linków
Rozdział, który pozwoli zrozumieć Ci w jaki sposób możesz zacząć pozyskiwać linki do swojego serwisu, aby jego pozycje rosły jeszcze szybciej. Dowiesz się tutaj m.in. jak szybko zbudować zaplecze dla Twojego serwisu oraz jak, gdzie, skąd i przy pomocy jakich narzędzi możesz zacząć pozyskiwać dobrej jakości linki, za pomocą których uzyskasz nie tylko korzyści pod względem SEO, ale także ruchu.
Rozdział 5: SEO PR
W mojej ocenie jest to najważniejszy rozdział w przypadku tego kursu, jak i firm, które dopiero zaczynają istnieć w sieci. Ogromna ilość ludzi wyszukuje opinii i informacji na temat firmy w Google, zanim uda się do jej siedziby w celu zakupu produktu czy usługi. Marta Gryszko przedstawia tutaj bardzo szczegółowe informacje na temat tego, jak dbać o widoczność swojej marki w Internecie, jak dbać o opinie i „pozbywać” się tych negatywnych.
Dowiesz się tutaj jak zdominować pierwszą stronę Google dla zapytań związanych z Twoim brandem.
Rozdział 6: Sytuacje alarmowe
Autorka umieściła tutaj najważniejsze i najczęściej zadawane pytania, które zadają ludzie rozpoczynający swoją przygodę z pozycjonowaniem serwisu internetowego. Rozdział ten pomoże Ci monitorować efekty Twojego pozycjonowania oraz ogólną kondycję Twojej witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Rozdział 7: Narzędzia pozycjonera
Niezwykle przydatny element kursu – zawarte zostały tutaj listy najważniejszych narzędzi, wraz z opisem ich przeznaczenia i sposobu użytkowania. Są to narzędzia, które znacząco wspomogą pozycjonowanie oraz monitorowanie efektów pozycjonowania Twojego serwisu. Wspomniane zostało m.in. narzędzie SeoStation umożliwiające monitorowanie pozycji w Google z podziałem na wyniki desktopowe i w wersji mobilnej wyszukiwarki.
Poznasz tutaj nie tylko narzędzia, ale również branżowe blogi i serwisy, które warto śledzić aby być na bieżąco.
7 Rozdziałów teorii?
Teoria, przykłady i czytanie… Tak, ale nie w tym kursie. Każdy z rozdziałów kończy się praktycznym ćwiczeniem, które pozwoli Ci na praktyczne zastosowanie wiedzy, którą w nim pozyskałeś.
Cały kurs skonstruowany został tak, aby poszczególne rozdziały można było realizować np. co tydzień. Jest to świetna forma nauki. Rozpoczynasz od teorii, przechodzisz do praktyki, aby po tygodniu sprawdzić efekty swoich prac i przejść do kolejnego rozdziału.
Kurs, który jest ciągle aktualizowany
Muszę tutaj wspomnieć o tym, że kurs ten jest świetną inwestycją w siebie nie tylko ze względu na jego dobrą budowę oraz łatwość przyswajania wiedzy w nim zawartej, ale również ze względu na jego ciągłe aktualizacje. Pomimo że premiera kursu miała miejsce kilka lat temu, autorka ciągle wydaje do niego aktualizacje i darmowo udostępnia je użytkownikom, którzy go wykupili.
Każda z aktualizacji przynosi ze sobą coś nowego, czy aktualizuje treści kursu tak, aby były one zgodne np. z aktualnymi wytycznymi Google. Ostatnia aktualizacja kursu miała miejsce tydzień temu.
Spis treści: Kurs pozycjonowania dla początkujących – od Marty Gryszko