0
Opublikowano 22 stycznia 2018 w Portal komputerowy » Wiadomości » Internet » Pozycjonowanie czy reklamy AdWords – co wybrać?
 
 

Pozycjonowanie czy reklamy AdWords – co wybrać?


Czym jest pozycjonowanie i AdWords?

Pozycjonowanie wchodzi w zakres działań określanych mianem SEO (Search Engine Optimization), na które składa się również optymalizacja serwisów WWW, czyli ich dostosowanie pod względem budowy i treści do wymagań wyszukiwarek internetowych. Czasem w kontekście pozycjonowania mówi się o tzw. link buildingu, czyli zamieszczaniem w Internecie linków prowadzących do naszej strony, jednak w istocie pozycjonowanie obejmuje o wiele więcej działań nakierowanych na uzyskanie jak najwyższej pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.

Google AdWords to z kolei narzędzie stworzone przez Google, służące do promocji stron WWW, które dzięki niemu – po wpisaniu przez użytkownika określonej frazy – pojawiają się na szczycie listy wyszukiwania i są oznaczone tagiem „Reklama”. Elementem łączącym pozycjonowanie i Google AdWords są słowa kluczowe, które powinny zostać umiejętnie dobrane do charakteru promowanego biznesu, produktu bądź usługi.

Jak działa pozycjonowanie i linki sponsorowane?

Skoro obie formy obecności w wyszukiwarkach wymagają od nas zaangażowania finansowego, czym tak naprawdę się od siebie różnią? Na to pytanie można odpowiedzieć jednym słowem – wszystkim.

Pozycjonowanie w skrócie polega na tym, aby jak najlepiej dostosować stronę do wymagań Google’a. Ponieważ jednak algorytm działania wyszukiwarki nie jest jawny, a do tego ulega ciągłym zmianom, w przypadku pozycjonowania nikt nie da nam stuprocentowej gwarancji osiągnięcia i utrzymania pożądanej pozycji. Działania pozycjonujące rozpocząć należy od zidentyfikowania fraz kluczowych, zamieszczenia na stronie właściwie przygotowanych tekstów, poprawienia tempa ładowania się strony czy dostosowania jej do urządzeń mobilnych. Kolejnym krokiem jest zbudowanie popularności witryny w Internecie, m.in. poprzez zamieszczanie linków, artykułów sponsorowanych, wpisów w mediach społecznościowych i na forach.

Z uwagi na to, że zanim roboty Google’a zaindeksują właściwie naszą stronę, musi minąć pewien czas, decydując się na pozycjonowanie swojego serwisu, należy więc uzbroić się w cierpliwość. Stabilne pozycje mogą się bowiem pojawić dopiero po kilku miesiącach. Pozycjonowanie nie jest więc dobrym rozwiązaniem, jeśli zależy nam np. na promocji nieodległego w czasie wydarzenia lub produktu/ usługi o charakterze sezonowym.

Google AdWords działa na innej zasadzie: płacimy tylko za ilość kliknięć w link do naszej strony, tak więc samo Google jest zainteresowane tym, by wyświetlić go użytkownikom, którzy z największym prawdopodobieństwem w niego klikną. Efekty kampanii widoczne są od razu, dlatego AdWords sprawdza się dobrze w przypadku nowych witryn, krótkich akcji promocyjnych czy wtedy, gdy chcemy prowadzić kampanie remarketingowe. Narzędzie to daje też możliwość precyzyjnego targetowania reklam, umieszczania ich nie tylko w wyszukiwarce, ale także w sieci reklamowej (czyli np. na popularnych serwisach tematycznych) oraz w formie wideo bezpośrednio na YouTube.

Która forma reklamy jest lepsza?

Nie zawsze warto wybierać. W wielu przypadkach połączenie dobrze zaplanowanych działań pozycjonujących z kampanią AdWords może przynieść najlepsze efekty. Ważne jest jednak określenie celu, który chcemy osiągnąć, wysokości środków i ilości czasu, które jesteśmy w stanie zainwestować w działania marketingowe.

Z pewnością jeśli zależy nam na długotrwałych i stabilnych wynikach, a na efekty możemy spokojnie poczekać, pozycjonowanie będzie dobrym rozwiązaniem. Sprawdzi się ono także w tych branżach, w których z różnych względów reklama jest zabroniona bądź niewskazana.

Zalety AdWords to przede wszystkim szybkie efekty i ogromne możliwości dopasowania wyświetlanych reklam do naszych potrzeb (zmiana tekstu, grafiki, użycie rozszerzeń strony, promocja filmów), a także możliwość zmiany słów kluczowych w każdym momencie. W wyborze najlepiej dopasowanej opcji może pomóc rzetelna agencja marketingu internetowego – warto przed podpisaniem umowy zadać kilka pytań i poznać dostępne rozwiązania.

Spis treści: Pozycjonowanie czy reklamy AdWords – co wybrać?

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

makensis
 
Od 2006 roku Redaktor Naczelny oraz Administrator Tweaks.pl Autor dwóch książek o systemach operacyjnych, szeregu publikacji i porad odnośnie użytkowania komputera. Absolwent Wydziału Elektroniki. Z zamiłowania informatyk, pozycjoner i podróżnik.