11
Opublikowano 8 marca 2012 w Portal komputerowy » Systemy Operacyjne » Windows XP » Porady » Usuwanie określonych plików przy zamykaniu Windows
 
 

Usuwanie określonych plików przy zamykaniu Windows


Istnieje możliwość ustawienia wykonywania automatycznie czynności przy zamykaniu lub uruchamianiu systemu Windows. Polega to na tym, że system Windows wykonuję akcję z podanego wcześniej pliku. W tym wypadku będzie to usuwanie danego pliku lub katalogu przy zamykaniu systemu Windows.

  1. Utwórz plik wsadowy i nazwij go usun.bat
  2. Kliknij prawym przyciskiem myszy na nowo utworzony plik i z menu, które Ci się ukaże wybierz Edytuj.
  3. Teraz do pliku usun.bat wpisz komendę: del /S /Q „C:\ścieżka_do_Pliku”
  4. Zapisz plik uwzględniając zmiany

Musisz jeszcze ustawić, aby plik wykonywany podczas zamykania Windows.

  1. Kliknij na Start | Uruchomi w pole otwórz wpisz gpedit.msc.
  2. Teraz przejdź kolejno do: Konfiguracja komputera | Ustawienia systemu Windows | Skrypty (uruchamianie/zamykanie) i dwukrotnie kliknij na Zamknięcie.
  3. W nowym oknie, które Ci się pokaże wskaż ścieżkę do utworzonego wcześniej pliku usun.bat.
Zasady grupy, gpedit.msc

Zasady grupy program gpedit.msc

 

 

Spis treści: Usuwanie określonych plików przy zamykaniu Windows

Click to rate this post!
[Total: 5 Average: 3.4]

makensis
 
Od 2006 roku Redaktor Naczelny oraz Administrator Tweaks.pl Autor dwóch książek o systemach operacyjnych, szeregu publikacji i porad odnośnie użytkowania komputera. Absolwent Wydziału Elektroniki. Z zamiłowania informatyk, pozycjoner i podróżnik.